FSC_fotosoutez_vizualy_2_4.indd_Stránka_1

Nezisková organizace FSC ČR dnes zahájila již třetí ročník fotografické soutěže „Není les jako les“ pro širokou veřejnost. Fotosoutěž má upozornit na důležitost odpovědné spotřeby dřevěných výrobků a ochrany světových lesů, které prosazuje značka šetrného a přírodě blízkého lesního hospodaření FSC (Forest Stewardship Council).

Soutěžní fotografie je možné zasílat až do konce srpna a soutěžící se mohou těšit na výhry v podobě digitálních fotoaparátů a fotografického příslušenství v hodnotě téměř 100 000 Kč. Slavnostní vyhlášení vítězných snímků proběhne na celosvětový FSC Friday  25. 9. 2015. Uplynulé dva ročníky soutěže patřily mezi největší akce pořádané ve spolupráci neziskové a komerční organizace se zaměřením na životní prostředí.

Podobně, jako v minulosti, i letos je společným tématem fotosoutěže vztah mezi člověkem a lesem. Lesy totiž patří mezi celosvětově nejvíce ohrožené ekosystémy. Podpořit odpovědnou spotřebu dřevěných výrobků a značku FSC (Forest Stewardship Council), která zaručuje, že dřevo pochází z lesů obhospodařovaných šetrným či přírodě blízkým způsobem, mohou spotřebitelé účastí v soutěži. Fotografie lze nahrávat do jedné ze tří kategorií:

  • práce v lese
  • FSC kolem nás
  • lesy v průběhu roku

Fotografie mohou soutěžící zasílat prostřednictvím formuláře na webových stránkách www.vyfotdrevo.cz. Vítěze soutěže vybere odborná porota sestavená z fotografů a zástupců mediálních partnerů. Mediálními partnery soutěže jsou časopisy FOTO, Digitální fotomagazín a Respekt. Ceny do soutěže věnovala společnost Olympus.

Hlavní cenou v každé ze tří kategorií je fotoaparát s dvojící objektivů, soutěžící na druhém místě se mohou těšit na odolný outdoorový digitál a výherci na třetí příčce pak obdrží profesionální stativ.

Nezapomněli jsme ani na hlasování veřejnosti, která může ohodnotit a vybrat nejlepší snímek celé fotosoutěže, jehož autor obdrží profesionální cestovatelský digitální kompakt. Partnerem veřejné galerie a globálním partnerem FSC je společnost AkzoNobel.

„Chceme podpořit zájem veřejnosti a obchodníků především o šetrné lesní hospodaření a upozornit na jeho důležitost v souvislosti s certifikací FSC. Ačkoliv už je v současné době dostupná celá řada výrobků s certifikátem FSC, tak ne všichni spotřebitelé značku FSC znají. Ceníme si spolupráce s našimi partnery, kteří se rozhodli tuto myšlenku podpořit,“ doplňuje ředitel FSC ČR, Tomáš Duda.

Proč by měli spotřebitelé znát značku FSC?

FSC certifikace je celosvětově nejrozšířenějším a nejdůvěryhodnějším certifikačním systémem v oblasti lesního hospodaření a výrobků ze dřeva. Nákupem výrobků s logem FSC přispívají spotřebitelé k záchraně celosvětových lesů, které patří mezi nejohroženější ekosystémy na planetě Zemi.

Sdílet na FacebookuSdílet na Google+Sdílet na TwitteruSdílet emailem